fredag 13. september 2013

Romboller

Romboller perfekt å lage om du har avskjær etter en kake.
Jeg pleier som regel å fryse ned kakeavskjær,så kan jeg lage romboller el cakepops når det passer meg:-)


Her har jeg laget romboller med forskjellig  strøssel,bare for å variere.
Formene jeg bruker er de aller minste,de som kalles konfektformer.

Oppskrift:

100 gr margarin
1 dl melis
1 ts vaniljesukker
2 ss kakaopulver
3 dl kakeavskjær/kakesmuler
1-2 ss rom,el romessens
Du kan også bruke hetvin,kaffe,appelsinjuice,likør osv etter hva du liker.

Pynt:
Strøssel
Hakkede/ristede mandler,el andre typer nøtter

Rør margarin,melis,vaniljesukker og kakao luftig.
Deretter has kakeavskjæret oppi,blandes godt.
Ha i væsken(rom,hetvin e.l)
Smak til.
Sett kjølig ca 15 min.

Trill så kuler el små boller og rull den i valgfritt strøssel/nøtter
Legg dem i små former og oppbevar dem i kjøleskap til servering.
De kan godt fryses til senere anleding.
De tiner raskt ,ca 10 min.




Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar