lørdag 3. mars 2012

Bryllupscupcakes med personlig vri :-)



Fikk så lyst på noe digg idag,og når den lysten melder seg så er det bare en ting å gjøre :
Hente boka til , passion4baking  Manuela , kalt: Love,Manuela.
I den boka finner jeg masse inspirasjon,til å prøve meg på nye oppskrifte,eller tilpasse de etter min smak.
Jeg lager  nye ting fra boken etter oppskriften ,som regel,men noen ganger tillater jeg meg å tilføye eller sløyfe ingredienser jeg ikke liker,eller ikke har.

Idag ble det da disse herlighetene,som står i boka på s 86 ,kalt Romantic Wedding Cupcakes.

Jeg har gjort min egen versjon av den og kalte de bare Bryllupscupcakes, der jeg brukte brun sjokolade frosting,du kan også bruke hvit sjokolade og farge den slik at fargene matcher bukett ,servietter osv.

Her er oppskriften:
50 gr margarin
120 gr hvetemel
3 ss maizenna
3/4 ts salt
1 ts bakepulver
4 egg,romtempererte
160 gr sukker
2 ts vaniljesukker
1 dl melk

Sett ovnen på 170 grader

Smelt margarinen og sett den til side.
Ha alt det tørre i en blandebolle og miks dette.
Tilsett egg og melk og bland dette sakte i ca 1 min,og på full hastighet i ca 10 min til det tykner.
Skru ned og tilsett smelta margarin og bland.

Stek i 18-20 min

Avkjøl på rist

Jeg toppet det hele med lys sjokoladefrosting,i boka er det brukt hvit sjokoladefrosting,men jeg hadde ikke hvit sjokolade i hus,så da ble det lys  sjokolade.

Lys sjokoladefrosting :
4 dl melis
230 gr margarin
200 gr lys kokesjokolade
2 ts vaniljeekstrakt

Ha melis og margarinen  i mikseren og bland det godt,hvis du ikke har sprutdeksel,så begynn på lav hastighet.
Tilsett så smelta sjokolade og bland godt,tilslutt blander du vaniljeekstrakten inn.

Bland til det blir luftig :-)

Bruk 2 ts vaniljesukker om du ikke har vaniljeekstrakt.








Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar