søndag 9. oktober 2011

Mormors Eplekake

For lenge siden fikk jeg en eplekakeoppskrift av min mormor,som jeg nå har testa.
Denne kaken er utrolig saftig,og er veldig mektig.

Her er oppskriften :
(langpanne)

335 gr margarin
4,5 kopper sukker ( jeg brukte 3,5 kopper)
4 ts vaniljesukker
3,5 kopper melk
6 kopper hvetemel
4,5 ts bakepulver
4 egg
8-10 små epler( jeg raspa eplene)

Fremgangsmåte:

Margarin og sukker røres hvitt med litt melk.
Ha i etpar kopper hvetemel,vaniljesukker og bakepulver.
Spe med litt melk og ha i resten av hvetemelet.
Bruk så resten av melken.
Pisk inn 1 egg om gangen,så deigen blir glatt og fin.
Skjær eplene i skiver.
Hell deigen i en langpanne dekket av bakepapir.
Fordel eplene  utover deigen.
Strø med kanel og sukker.

Om du rasper eplene,så tilsetter du dem etter eggene.Rør godt!

Stekes midt i ovnen på 175 gr i ca 1 time.

Server gjerne med vaniljeis :-)

Nyt!

Kom gjerne med en tilbakemelding :-)

Jeanette

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar