tirsdag 24. april 2012

Eplekjekk



Eplekjekk cupcakes

Disse cupcakene med eple og kanel har jeg kalt Eplekjekk,og barna elsker dem!

Dette trenger du :

200 gr margarin( romtemperert)
3 dl sukker
4 egg (romtempererte)
2 ts vaniljesukker
2 ts bakepulver
2 ss maizenna
4 dl melk
7 dl hvetemel
1,5 ts kanel
2 revne grønne epler


Slik gjør du :

Ha sukker i miksebollen



Tilsett margarin



 Miks dette hvitt og luftig



Tilsett 1 egg om gangen,og miks godt mellom hvert egg.




Når du har tilsatt eggene,sikter du det tørre sammen.




Tilsett melblandingen litt og litt,spe med melk .




Tilsett så revne epler til slutt,miks på middels styrke i ca 30 sek.




Fyll formene 3/4 fulle,stek dem i ca 20 min på 180 grader.



Avkjøl

Jeg brukte Buttercream mix fra Funcakes,den får du kjøpt på Kakeboksen.no

Veldig enkel smørkrem og veldig god:-)

Bland 100 gr buttercream mix,100 gr melis og 2 dl vann,miks godt sammen.
Sett kaldt 1 time.
Tilsett 250 gr smør (jeg brukte melange margarin) og miks godt,tilsett gjerne farge.
Jeg tilsatte 1 ts kanel og litt Wilton Red - no taste pastafarge. Ble rosa da :-)

Slik ble resultatet pyntet med rosa sukkerperler og hvite non pareils,begge kjøpt på Kakeboksen.no


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar