fredag 27. april 2012

Little Venice Cake Company


Utstyr fra Little Venice Cake Company blir solgt hos Hobbygarasjen.no
og jeg har vært så heldig å få teste ut endel produkter:-)


Nedenfor vises et hullverktøy,som er genialt til å lage hull i blomster,plukke opp småbiter og lage mønster.
 Pakken til høyre viser et  sett modelleringsverktøy,som inneholder 8 forskjellige verktøy,(egentlig 16,for det er verktøy i begge ender)
Verktøyet brukes til f.eks skjære,bøye,lage mønster,modellere marsipan osv.




Kutte





Ball tool,for å myke opp kanter på f.eks skyer,eller blomsterblader.




Presisjons skjæring.




Lage mønster

La



Kvalitetsformer i mange størrelser.
Bakerst :30,5 cm x30,5cm
I midten:25,5 cm x 25,5 cm
Foran: 20,3 cm x 20,3 cm



Her har jeg fylt den største firkanta formen med sukkerbrød


Ferdig kake :



Runde former :

Den minste er 15 cm,og den største 35,5 cm.




Jeg har brukt disse to :
Fra venstre 15 cm og 25 cm.



Fylt med sukkerbrød :


Ferdig kake :¨

En av mine første etasjekaker. uff,Ikke noe å si på kakeformene,ble veldig bra,men hadde ikke helt dreisen på marsipanen :-D



Brukte modelleringsverktøyet for å lage all pynt. Trinn for trinn kommer nedenfor:-)

Sopp
Trillet ut en pølse,kuttet så av noen biter på str med en tommel. Trillet de runde på en side.Stakk hull i midten,slik at jeg kunne sette den på stilken.


Prikker til soppen. Lagte små kuler som jeg presset flate med dette verktøyet.


Trillet en pølse,formet den litt avrundet.


Stakk en tannpirker ned i midten av stilken.



Satte toppen på

Her er tre sopper,jeg har tegnet øyne med spiselig tusj .



Håper dette var til nytte:-)

Jeanette

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar