søndag 13. mai 2012

Coffee & Cream Cupcakes




Disse kaffeinspirerte cupcakene ble laget i mangel på noe å gjøre :-)

Resultatet ble en stor overraskelse! De beste cupcakene jeg hadde smakt!

Deler gjerne oppskriften min med alle dere :-)


Du trenger :

200 gr smør

3 dl sukker

4 egg

3 dl kaffe

7 dl hvetemel

3 ss maizenna

5 ts coffe mate creamer

3 ts vaniljesukker

3 ts bakepulver

75 gr kokesjokolade (jeg brukte sjokoladeknapper)


Rør sammen smør og sukker
Tilsett 1 egg om gangen og rør godt mellom hvert egg.
Ha alt det tørre oppi melet,og sikt det 2 ganger.
Tilsett halvparten av kaffien,rør og tilsett halvparten av melet.
Bland godt,og spe med kaffien og avslutt med melet og rør godt.

Fordel sjokoladen over cupcakene før steking.

Stek på 180 gr i ca 20 min

Avkjøl på rist.

Bilder fra bakingen :-))




Disse er nydelige lunkne og uten frosting.

Klarte alikevel ikke å dy meg,lagte derfor en herlig frosting!


Her er oppskriften :

2 ss kaffi
1 pk melis
200 gr smør
2 ts vaniljeekstrakt ( kan byttes ut med vaniljesukker)

Bruk visp når du lager denne,da blir den ekstra myk og luftig.

Bland kaffi,smør og halv pakke melis,rør om på lav styrke,øk deretter styrke etterhvert.
Tilsett resten av ingrediensene og bland godt,ha i farge etter ønske.

Jeg brukte strøssel fra Dr. Oetker :Jordgubb kulor.




Denne oppskriften kan du trygt prøve deg på,den er fantastisk!!


Nyyyt


Jeanette

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar