lørdag 5. mai 2012

Sjokkis muffins


Disse herlighetene har jeg valgt å kalle Sjokkis,grunnene er de ekstra sjokoladebitene og minimarshmallowsene jeg har på toppen og inni :-)
Muffinsene smaker best lunkne,gjerne med vaniljeis til.

Her er oppskriften på 12 stk.

100 gr smør
190 gr sukker
2 egg
2,5 dl melk
3 dl hvetemel
2 ts vaniljesukker
2 ts bakepulver
2 ss kakao
2 ss maizenna

100 gr kokesjokolade,jeg brukte lys kokesjokolade.
36 mini marshmallows

Stekes midt i ovnen på 180 gr i ca 20 min,

Rør smør og sukker hvitt.

Tilsett 1 egg og rør godt,ha i det andre egget.

Rør godt,sørg for at alt blir blandet,skrap evnt kantene i rørebollen slik at alt kommer med.

Bland alt det tørre,sikt det 2 ganger,da blir muffinsene luftige.

Ha halvparten i rørebollen,og bland godt med egg/smør blandingen.

Spe med melk,og tilsett resten av melet.

Grovhakk kokesjokoladen.

Fyll formene 3/4 fulle,ha kokesjokoladen oppå og putt noen nedi sammen med minimarshmallows.

Jeg valgte å la noen av muffinsene kun ha sjokoladebiter i :-)







Her er de ferdige muffinsene,deilig lunkne,klare til å nytes på en solfylt terasse en herlig dag i mai.







Jeanette

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar