tirsdag 8. mai 2012

Sjokolade cupcakes med hvit sjokolade m.m



Saftige sjokolade cupcakes med hvit sjokolade inni , kokos og marshmallows. Nødvendigvis ikke alt på en gang...men det hørtes godt ut:-)

Basisen er en sjokolade cupcake oppskrift:
180 grader i ca 20 min

200 gr smør
3 dl sukker
4 egg
7 dl hvetemel
4 dl melk
3 ts bakepulver
3 ts vaniljesukker
3 ss kakao
100 gr hvit sjokolade

Ingredienser jeg tilsetter i cupcaken før steking:

100 gr kokos
ca 48 mini marshmallows


Rør smør og sukker hvitt,tilsett ett og ett eg om gangen. Rør godt mellom hvert egg.
Bland alt det tørre,og tilsett halvparten i røra.
Tilsett så halvparten av melken,og resten av melblandingen.
Rør godt og ha i resten av melka.
Ha så i hakket hvit sjokolade og bland med en slikkepott.




Fyll formene 3/4 fulle




Jeg stekte 1 brett med kun hvit sjokolade i. Sånn at vi får flere valg:-)

Deretter tok min datter,Victoria,styringen og tilsatte kokos.

1 ts i hver cupcake og rør.






Stek så 1 brett med sjokolade cupcakes med kokos.

Så putter du 4 mini marshmallows nedi cupcaken og stek :-)


Topping:
200 gr smør
1 pakke melis med sjokoladesmak
2 ss Philadelfiaost med melkesjokolade
2 ss kaffe

Miks smør og melis på lav hastighet,tilsett væske. Rør godt,og tilsett Philadelfia og kaffi.
Bland godt.

Sjokolade cupcakes med kokos



Sjokolade cupcakes bare sjokolade







Sjokolade cupcakes med marshmallows






Nyt!!


Jeanette

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar